WYSPA BRAČ

Są takie miejsca gdzie czas płynie inaczej.
Otoczone szumem morza z jednej; gajem oliwnym z drugiej; uczą nas, zabieganych i zachłyśniętych cywilizacją dorobku; jak oddychać każdą minutą dnia.

Ludzie spacerują miedzy punktami zaplanowanego dnia. Siedzą na kawie samotni i zamyśleni; by za chwilę ich twarz miała rozjaśnić się uśmiechem gdy rozpoznają sąsiadów czy przyjaciół. Podchodzą do siebie z serdecznością; nawet gdy mają trzy paski na spodniach odbijające blask słońca w złotym kolorze.

Nie zamykają domów na cztery spusty, a turystę który szuka oliwy do kupienia, zaproszą do domu. Częstują wszystkim co mają najlepsze, nawet nie rozmawiając w tym samym języku.
Sączą czerwone wino rozcieńczone wodą i zatapiają się we wspomnieniach siedząc w kuchni kilkusetletniego domu. Spokojnie i pewnie kierują autami po wąskich drogach, na których nawet pieszo można otrzeć się o klaustrofobię.

Mimochodem uczą tego jak ważne jest nie biec; gdy nie bierzesz udziału w maratonie.

11 comments

  1. Tochybaomnie · Kwiecień 28, 2015

    Piękne zdjęcia! i jakie cudne koty! :) Czytając i oglądając fotografie czas zatrzymał się na chwilkę :)

    • Erill · Kwiecień 28, 2015

      I o to chodziło :) Dziękuje :)

  2. Magda · Kwiecień 28, 2015

    Trafiłam tutaj przypadkiem,
    ale muszę napisać, że uwielbiam to miejsce. Jedna z wiosek – Povlja – stała się moim drugim domem.
    Mam nadzieję, że kiedyś będę mogła tam zamieszkać. Uwielbiam to senne, pełne słońca i kolorów miasteczko.
    I mieszkańców, których przecież wcale nie znam, a czuję, że są mi bliscy. Przechrzcili mnie na Malenę, bo Magdalena kiepsko się wymawia. Całkiem mi to pasuje :)
    W wakacje tam wracam, a od października ostro uczę się chorwackieo!

    Pozdrawiam,
    Magda

    • Erill · Lipiec 29, 2015

      Zanim pojechałam do Chorwacji ktoś mi bliski powiedział, że się zakocham tak bardzo, że już zawsze będę tęskniła do tego miejsca zawsze. I miał racje :)
      Spotkaliśmy na swojej drodze nie tylko piękne widoki i jak piszesz senne klimaty ale niesłychnie serdecznych ludzi, którzy z pytania o to gdzie można zakupic oliwę ukazali nam pełnie serdeczności i goscinnosci tego rejonu :)
      A nauka tego języka to naprawdę świetne wyzwanie :)

  3. aniastory · Maj 7, 2015

    Cudne zdjęcia :)

    • Erill · Lipiec 29, 2015

      Dziękuje :)

  4. qbanez · Styczeń 28, 2016

    Chorwacja cała usłana jest takimi miejscami. Będąc tam też zwróciłem uwagę na dużą liczbę bezdomnych kotów, dziwną roślinność i przepiękną, ultraczystą i ultrasłoną wodę o niewiarygodnie pięknym kolorze :) Fajne zdjęcia! :)

    • Erill · Styczeń 28, 2016

      A że ona taka słona to nawet nie zwróciłam uwagi :) Cóż trzeba wrócić i sprawdzić ;)

      • qbanez · Styczeń 29, 2016

        Jak można tego nie zauważyć? :D Oczy pieką, wychodzi się z wody i po wyschnięciu ma się na ciele biały słony nalot, skóra piecze, oczy pieką 10x bardziej, no i jak woda wleci do ust, to ma się ochotę uciekać :D

        • Erill · Styczeń 29, 2016

          A widzisz, ja byłam w kwietniu. To nie była temperatura na to by się jakoś specjalnie zanurzać w całości jednak :)

          • qbanez · Styczeń 29, 2016

            Aha, a ile woda miała stopni? Nikt się nie kąpał? Bo ja jak byłem w marcu w Hiszpanii, to było naprawdę zimno i woda też miała z 6 stopni, była mega lodowata, ale jednak się kąpali niektórzy śmiałkowie :D

Skomentuj

