ODPUŚĆ

ERILL_lights399Nauczyłam się odpuszczać.
W jeden chwili mówię sobie ok, dość na tą chwilę.
Wstaje, odchodzę na pewną odległość i daje sobie czas na to żeby myśli mi odpoczęły.

Robię tak nie tylko w pracy, kiedy oczy mi wypływają jak wojska z lasu pod Murem.
Postępuje tak samo kiedy coś mnie przerasta w życiu.
Podnoszę się z miejsca, oddalam na kilka kroków, biorę kilka wdechów i dochodze do etapu w którym mogę powiedzieć “odpuszczam”.

W przyrodzie nie występuje stan w którym, uda nam się nad wszystkim zapanować. To niewykonalne przy tej ilości zmiennych; z jakimi się stykami.
Wiem, że kusi. Nie musisz mi tłumaczyć jak bardzo.
Wiem.

Ile ludzi, różniących się od siebie, spotykasz codziennie? 
Od niektórych kupujesz tylko kawę, inni coś dla Ciebie wykonują; od czego zależy powodzenie dalszej części Twojej pracy; jeszcze inni decydują o tym co będzie robił dalej.

Chcesz panować nad wszystkim?
Nie da się.

Czasem lepiej wrzucić na luz.
Ubrać kurtkę i pójść na spacer. Sztachnąć się innym powietrzem, pobyć sam na sam ze sobą. Poukładać sobie w głowie myśli na pułkach; pozbyć się tych które w zasadzie nie mają podstaw by trwać. Tylko nie było czasu na to, by taki wniosek skonstruować.

Czasem, warto odpuścić.
Kiedy coś traci na znaczeniu możesz zobaczyć jak naprawdę wygląda. I zdecydować czy Ci to odpowiada czy nie.

Idź na spacer.
Oderwij się. Spędź trochę czasu ze sobą.

Odpuść sobie. 
Chociaż na chwilę.

ERILL_lights400

fot. Oleńka

3 comments

  1. Miko · Kwiecień 7, 2015

    Bardzo dobrze, to wynika z dojrzałości wg mnie. Często szłaś w zaparte bez większej refleksji. Gdy ktoś ma odmienny pogląd – Ty imputujesz mu, że się wywyższa, ma przerośnięte ego, piszesz pompatyczne notki. Nie tędy droga. Bardzo lubiłem dyskusje z Tobą do momentu, w którym za cel obrałaś sobie kreowanie wizerunku rozmówcy, jako buca, aroganta i wszechwładcy opinii. Tyle, że często sama tak wypadałaś. Myślę, że taka notka to krok milowy. Zapraszam do siebie, u mnie – niepokornego wg Ciebie – wiele jest takich introspekcji :)
    Pozdrawiam i trzymam kciuki. Sama świata nie zbawisz, więc nie ma sensu się denerwować tym, że inni także mają prawo do wygłoszenia opinii. I niema sensu imputować im mentorskiego tonu, gdy samej się go przybiera :)

    • Erill · Kwiecień 7, 2015

      Jest takie powiedzenie, że nie lubimy w innych wad, które sami posiadamy. Ja nie lubię szczególnie tych; które miałam ale ciężką pracą wywalczyłam, żeby się ich pozbyć.
      Tak; też byłam oszołomem w rozmowie, też byłam zachłyśnięta tym, że jest och taka mądra bo takie studia, bo tyle świata widziałam i co to nie ja. Każdy taki etap przechodzi w życiu. Każdy.
      Ale byłam. To czas przeszły.

      Mylisz się sądząc, że każdemu z zasady przypinam łatkę buca bo ma inną ode mnie opinię :) To, że ja się z Tobą akurat nie zgadzam i mam swoje zdanie na temat Twojego sposobu prowadzenia retoryki nie znaczy, że wobec każdego zachowuje się tak samo. Nie ma dwóch takich samych osób. Co stawia Cię na pozycji wyjątkowej; gdyż nie znam drugiej takiej osoby jak Ty.

      Mentorski ton? Umowmy się w każdym z nas siedzi mały człowieczek, który chciałby by jego opinia byłą ważniejsza niż jest. Im głośniej on krzyczy tym łatwiej nas urazić i tym łatwiej odcinamy się od rozmowy odwracając kota ogonem. Im szybciej zdamy sobie sprawę z naszego zasięgu tym trudniej nas urazić :)
      I tym łatwiej nie dostrzegać odniesień do siebie w treściach, które nas w ogóle nie dotyczą. Bo widzisz ta notka, ma zupełnie inne podłoże niż to; którego się tutaj dopatrzyłeś.
      O czym to świadczy; możemy sobie odpowiedzieć sami przed sobą.

  2. Martiarti · Kwiecień 8, 2015

    Oj tak, zdecydowanie przydałoby mi się czasem odpuścić, ale naturę mam zupełnie inną ;P
    PS. Popraw wyraz półki;) Mam nadzieję, że się nie obrazisz za wytknięcie minibłędu ;)

Skomentuj

