TU POSTAWIĘ STOPĘ

Zrzut ekranu 2015-03-27 o 05.27.32Jest piątek, weekendu początek; można nawet poudawać, że zbliża się urlop.
A skoro o wakacjach mowa; to puszczam wodze fantazji i podzielę się z Wami gdzie bym się udała; jakby ot tak było to możliwe.

Oczywiście tym wpisem nie zamierzam nikomu koleć w oczy, że wsiadam od razu w samolot i żegnaj gienia, CYa za pół roku bo jestem gdzieś w świecie.
Raczej chce mi się palmy; a skoro muszę jeszcze poczekać aż zobaczę ją na żywo; to może sobie o niej przynajmniej napiszę.

CHORWACJAZrzut ekranu 2015-03-27 o 05.23.57

To marzenie spełni się szybciej niż sądziłam, ale o tym póki co cicha sza. Jestem tym typem co to póki nie jest na miejscu, to nie wierzy, że pojedzie.
Taka ze mnie spontaniczna optymistka.

W każdym razie o pięknie tego kraju powstają legendy miejskie, wiejskie i imprezowe. Epickie zachody słońca, idealna woda, powietrze takie, że chcesz zabierać do słoików; a także doskonała estetyka miast, w których nie uderzą Cię po twarzy i oczach wielkie bilbordy jakie atakują na przykład przyjezdnych do Zakopanego.
Podobnoż ojczyzna super imprez, miejsc w których jada sam Puff Daddy, a także idealnego wody lazuru, świeżych owoców, ryb i życia, które od momentu ujrzenia na oczy sprawia, że żaden kraj nie wydaje się chociażby ładny.

Tak. Chciałabym.
Już, teraz, natychmiast.

NOWA ZELANDIA

Zrzut ekranu 2015-03-27 o 05.31.41Wiadomo, oklepany kierunek.
Wszyscy się już jarali, zdążyli wypalić i zapalić na nowo od kiedy Biblio dostał takich przystojnych towarzyszy. No ale cóż poradzę.

Oryginalnością nigdy zbytnio nie grzeszyłam, to nie czuję potrzeby wzbraniania się przez zobaczeniem kraju który wygląda jak Śródziemie; i chce się przekonać czy to faktycznie prawda. Opisywać tego miejsca nie będę, bo czyż samo bycie odzwierciedleniem Tolkienowskiego universum nie jest wystarczającym opisem? Lepiej niż ten angielski profesor tego na pewno nie zrobię.
Jakby się komuś nie chciało czytać to zawsze możecie pooglądać. Jest aż 6 części.

I przy okazji. Pamiętacie tą dookoła światową wyprawę Bieleckich? I ich relacje z NZ? No ja wam powiem, że po ich opisach i fotach Nowa Zelandia jest absolutny must see na mapie świata.
I to nawet przed Nowym Jorkiem dla mnie.

HAMERYKA

Zrzut ekranu 2015-03-27 o 05.27.32No wiadomo, gdzie nie można tam się chce.
Wizy nie mam to chce bardzo, jak dostane to być może mi się odechce. Albo i nie.
Anyway; chciałabym zwłaszcza Nowy Jork przed świętami. Wiem, komercja w opór, zero życia i w ogóle po co, na co i dlaczego.
Jak to mówią bo tak chce i tak zrobię.

Chce zobaczyć te świecące po oczach wystawy, Mikołajów na każdej przecznicy, ludzi z prezentami, szturchające się tłumy w metrze (wiem, powaliło mnie mocno w głowę) i grających skrzypków w przejściach. Wszystko to chce zobaczyć na żywo a nie na fotach, filmach lub cudzej opowieści.

A ponad to chce wypić kawe w knajpie w której chodzi pani z dzbankiem, zjeść super pączka na starym tłuszczu (tak wiem, ze nie mogę, ale jednak podejmę to wyzwanie i przecierpię efekt uboczny) i zobaczyć jak z środka niczego wystara Las Vegas. 
Chce i już.

IRLANDIA

Zrzut ekranu 2015-03-27 o 05.28.34No tak blisko, a tak daleko.
Nijak nie udało mi się pojechać, mimo ze wyprawy planuje od lat. Najpierw czas, potem odwaga, po drodze kasa; a na koniec znów czas i kasa.

Tak więc wszystko wskazuje na to, że łatwiej pojechać tam gdzie dalej niz machnąć się za jedno morze.
Ale kiedyś na pewno przejdę się zielonymi łąkami w nadziei spotkania strażników dwóch światów, albo wróżek; albo bóg wie czego jeszcze co mi udowodni, ze magia tam nawet pod kamieniem siedzi.
Nie, nie przyjmuje do wiadomości, ze to tylko moja wybujała wyobraźnia.

Zobaczę kolorowe drzwi, sztachnę się wyspiarskim powietrzem pachnącym Celtami, a także będę wozić się samochodem po tej drugiej stronie drogi, a jak nie dam rady autem to zrobię to rowerem.
W między czasie podziwiać będę pięknych rudych ludzi.

ISLANDIA

Zrzut ekranu 2015-03-27 o 05.39.08Ostatnio strasznie zachorowałam na ten kierunek.

Wspominałam już o tym ze łatwo mnie inspirują książki i filmy? Nie? To własnie mowie.
Powyższa Irlandia to miłość z kartek książki. Zaś Islandia; to już wina taśmy filmowej i Waltera Mitty, który wykrzesał w mym sercu tak ogromne pragnienie i ciekawość zobaczenia kraju w którym nazwy są tak skomplikowane, że nie jestem w stanie wymówić nawet jednej sylaby, ze muszę tam pojechać.

O ile bilety są nawet po taniości; tak z życiem na miejscu bywa różnie i może sie okazać, że będę jadła kamienie i wodorosty, ale co tam.
Za to z jakimi widokami w trakcie posiłku.

 

Tak dużo destynacji; tak mało czasu żeby móc nacieszyć się każdą.
Zupełnie jak z koncertami.

4 comments

  1. mafashima · Marzec 27, 2015

    dla siebie na pewno wybralabym na poczatek chorwacje masz racje kraza legendy a ja lubie sama na sobie wszystko sprawdzic :)

  2. Mortycja · Kwiecień 5, 2015

    eeeej super pomysł na wpis, prosty, ale fajny, mogę odgapić? ;)

    • Erill · Kwiecień 5, 2015

      Pewnie :))

  3. luuniasta · Kwiecień 6, 2015

    Pomarzyć zawsze można!!! racje masz jeśli chodzi o marzenia … lepiej nie wypowiadać ich głośno bo bańka może prysnąć. Mam podobne zachcianki. Chorwacja, tyle się o niej słyszy, koniecznie trzeba wypatrywać tanie loty!!! Nowa Zelandia, jak tylko wiatry będą sprzyjać to może i w przyszłym roku, kto wie, plany rozwijają :))) mam koleżankę w Australii i chętnie się tam z nią wybiorę! Ameryko!!! wizę mam … też się postaraj póki się nic nie zmienia i nie jest trudno ją otrzymać! Nowy Jork z Shannon, cena lotu bardzo okazjonalna ale mnie sam Nowy Jork nie styka! ja chce wielki kanion!!!! … dodam jeszcze meksyk w święto zmarłych, poczytaj o tym. Islandia mi jeszcze w gusta nie wpadła ale Irlandia … tu mieszkam od ponad 7 lat :) zielono mi!!! Pozdrawiam, będę śledzić jak Twoje marzenia się spełniają :)

Skomentuj

