SPAM ROKU

BLOG_spam
Blog Roku.
Słowo klucz ostatniego tygodnia. Wrzut za zadku, synonim spamu, podzielnia ludzko blogowego, kojarzony z tanimi chwytami marketingowymi, żebrowpisami i prośbami o głosy.
Nie generujący dobrych emocji a jedynie zaciekłą, nie do końca fair rywalizację i miliardy linijek tekstu.
O różnym zabarwieniu emocjonalnym.

Wyznaje złotą zasadę mania wyjebane.
Sprawdza się doskonale w sytuacjach w których nie mszczę się na swoim zdrowiu na głupotę innych. Szczególnie w okolicznościach, gdy owa ma mnie absolutnie bezpośredni wpływ.
Czyli na przykład w pracy.

A teraz zdradzę Wam sekret.
Głosowanie na Blog Roku takiego wpływu na mnie nie ma. I to mówię ja, która zgłosiłam swój tekst o cyckach na ten konkurs.

Nie przeszkadzają mi wpisy proszące o głosy. 
Uważam, że ktoś kto poświęca swój czas, energię, siłę, często sen i swój wolny czas na to bym ja mogła się chwilę gdzieś dobrze bawić; czytając jakiś artykuł; zasługuje na uznanie. Tym uznaniem jest moja osoba jako kolejna liczba na jego statystykach, mój komentarz na jego blogu, like na fejsie. Czy, jeśli czuje taką potrzebę, sms wysłany raz w roku.

Nie przeszkadza mi to, że pojawiają się często. Kaman, my sami na co dzień spamujemy. Feed facebooka, feed twiettera i feed instagrama. Serio sądzicie, że wstawianie idealnego zdjęcia gazety, kubka i szminki; selfie w trakcie ćwiczeń, nowych butów, etc, etc; różni się czymkolwiek od napisania posta o tym, żeby głosować na kogoś w konkursie?
Podpowiedź: Nie różni się.

Przez jeden tydzień w roku?
Jeden tydzień. Siedem dni. Katar też tyle trwa, bywa również upierdliwy. A potem przechodzi a Ty do kolejnego ataku nie pamiętasz w ogóle o minionym.

Tak samo nie przeszkadza mi to, że komuś nie w smak jest taka agitacja. Ma do tego prawo. Tak samo jak ten człowiek, który prosi o głos, jakiś inny ma pełne prawo oraz możliwości; z których korzysta; by powiedzieć – nie podoba mi się to.
Nie atakuje go za to. Nie wmawiam mu, że hejtuje konkurs. Uważam, że ma prawo wyrazić swoją opinie, nawet jeśli nie jest zgodna z moim podejściem.
I nie, nie prowadzę krucjat by zmienić jego zdanie. Jak mi nie pasuje jego retoryka to przewijam dalej.
Po prostu.

Dlatego świat jest taki ciekawy i różnorodny bo się między sobą różnimy. Jedni będą się wspierać w głosowaniu, inni będą się wspierać w nie głosowaniu.
Ktoś będzie produkował dziennie kilka próśb o głos, kto inny tyle samo narzekań na to, że te prośby są.

Obie strony muszą się liczyć z tym, że ich zachowanie może zostać potraktowane jako spam.
Obie muszą się liczyć z tym, że ich zachowanie może sprawić, że parę osób się od nich zniechęci a także skrytykuje.
I obie będą musiały wziąć na klatę, jeśli tak się stanie.

Przeszkadza mi jedynie to, że na świecie są ludzie nieuczciwi, posługujący się żenującymi zagrywkami i tacy na których takie prostackie zachowania działają.
Tak, to mi przeszkadza.
Że ich widać.

Przeszkadza mi opieranie się na niskich pobudkach, tanich chwytach i kupowaniu przychylności za korzyści nie płynące z treści jakie się generuje; tylko zwykłego przekupstwa.
Także to, że nie słyszę jasnego i wyraźnego głosu potępiającego takie zachowania od osób decyzyjnych; a postaci nim się cechujące lądują na wysokich miejscach zabierając je tym wartościowym.

Nie, nie mnie.
Ludziom, których czytam, cenię, którzy mnie inspirują praktycznie każdego dnia, którzy są dla mnie wzorem.

To przez szacunek do nich, otwarcie mówię, że nie podoba mi się brak dyskwalifikacji osób, które się takich zachowań imają.

I nie, to nie jest hejt.
Ale jeśli chcesz to tak potraktować – proszę bardzo.

Mam swoją złotą zasadę na to.

One comment

  1. ibellaeIbellae · Luty 11, 2015

    To nie wygląda na hejt, chociaż się tak przez moment zapowiadało ;) Też mi to kompletnie nie przeszkadzało, też nie jest dla mnie problemem dać lajka, czy wysłać raz w roku smsa. A jak nie chciałabym tych próśb widzieć, to bym je wycięła z newsfeeda. I już ;)

Skomentuj

