Bojkotuj CIECHANA

ciechan_miodoweWylej litry na ulice, stłucz butelki i caps lookiem napisz na facebooku jaki jesteś pro tolerancyjny. Przecież właśnie, ostentacyjnie, zrezygnowałeś z picia browaru tego chama i prostaka, Jakubiaka.
Jak tak można źle pisać o ludziach i do ludzi? Przecież to niedopuszczalne! Rzekł Polak, który na co dzień wylewa wiadra pomyj na Kościół; a potem dumnie kupuje choinkę i idzie ze święconką do Kościoła. Bo Święta są.

Ja rozumiem, że się nie akceptuje buractwa. Sama też je tępie. Dziwne poglądy zostawiam daleko za sobą, nie utożsamiam się z chorymi umysłami czy ideami jakie głoszą.
Ale.

Groteskowe jest dla mnie piętnowanie kolesia, wyrażającego takie czy inne poglądy przez ludzi, którzy regularnie obrażają np. Kościoł i katolików. Tych samych, którzy potem biegają po sklepach bo karpia trzeba na wigilię. I prezenty. A i po opłatek też się chętnie udają, mimo, że przy okazji potem będą psioczyć, że klecha pieniądze chciał.
Ale święta będą, nawet kolędy będą grały w tle, ładnie zapakowane upominki zapełnią dywan pod choinką. Mimo, że księża to malwersanci i pedofile.

Skoro jesteście tacy chętni by solidaryzować się z obrażanymi, to czemu wciąż obchodzicie święta? Jeśli tak chętnie wylaliście te browary to czemu równie chętnie nie będziecie pracować w dni kiedy są kościelne święta i jest wolne? Podpowiedź – to ten moment kiedy masowo planujecie długie weekendy by melanżować do rana.
Co, jak korzyści to spoko, a jak się coś traci; to już nie jest się takim hop do przodu?

Zrezygnujcie ze ślubu Kościelnego, pracujcie w święta Kościelne, przestańcie obchodzić Wielkanoc i Boże Narodzenie. Przecież tak samo nie zgadzacie się z polityką Kościoła.
Czym się różni ksiądz na ambonie, który grozi piorunem z nieba za masturbacje albo wiecznym potępieniem za seks przedmałżeński, od ziomka który jest homofobem i obraża cudze, otwarte, poglądy? Przecież i z jednym i z drugim się nie zgadzasz. Oba tak samo potępiasz. Odcinasz się grubą, fejsbukowym statusem podkreśloną, linią.
Na co dzień pokazujesz środkowy palec takim postawom. A mimo wszystko dumnie publikujesz fotkę swojej pięknej choinki na instagramie, chwalisz się ciastem na buniu, bo takie ładne Ci wyszło.

Nasza Polska społeczna wybiórczość sprawia, że jesteśmy wielkim teatrem komedią a nie protolerancyjnym krajem. Groteskowy chochoł na arenie światowej, co jakiś czas głośniej krzyknie w gwarze hipokryzji.

ŁAŁ, to Ci dopiero postawa godna zapamiętania i share’owania.

Reklamy

14 comments

  1. Ola · Wrzesień 25, 2014

    Z tymi świętami aż tak bym nie przesadzała. Znam wielu ludzi niewierzących (niewierzących od dziada pradziada), którzy święta obchodzą (oczywiście nie nazywają tego Bożym Narodzeniem :D).

    • Erill · Wrzesień 25, 2014

      A tak z ciekawości, jak się mówi na święta Bożego Narodzenia, lub Wielkanocy?
      Jestem ciekawa generalnie jak się tłumaczy genezę tych świąt w rodzinach niewierzących :)

      • M.Ortycja · Wrzesień 25, 2014

        sama choin ka np. to nie zwyczaj typowo katolicki, wywodzi się z obrzędów pogańskich :P pewnie i część innych tradycji, które sobie zaadoptował KK, też ma taką genezę…

        • Erill · Wrzesień 25, 2014

          No choinka tak. Tylko zastanawiam się po prostu jak się tłumaczy obrządek i te dwanaście potraw, skoro nie ma w tym „symboliki dwunastu uczniów” czy czegoś równie nagiętego :)

          • dddd · Wrzesień 27, 2014

            po prostu: tradycja
            ja sama jestem osoba nie wierzaca, nie traktuje swiat jako narodzenia Jezuska, po prostu fajny czas na spotkanie z rodzina, prezenty i szalenstwa z kuzynami i wujkami na sniegu. Ot co, po prostu tradycja :)

  2. M.Ortycja · Wrzesień 25, 2014

    Mi się wydaje, że trochę tu porównujesz zupełnie inne rzeczy…Wiesz, bo co innego jest obrażać ludzi czy wspierać neonaziolków z ONR-u, jak pan prezes, a co innego sobie ubierać w domu choinkę i celebrować jakieś tam święta, nawet, jeśli nie jest się katolikiem (ja akurat nie jestem i w moim domu tak typowo się świąt nie obchodzi), bo to drugie nikogo nie krzywdzi, w nikogo nie uderza. Jestem zdania, żeby każdy robił sobie, co chce, wyznawał, co chce i świętował, co chce i nie wtrącał się w to, co robią/wyznają/świętują inni… DOPÓKI to, co się robi, nikogo nie krzywdzi. A to, co robi pan J., uważam, że krzywdzi.
    I ja nie mam zamiaru robić show, wylewać piwo itp. itd. Po prostu już Ciechana (i innych piw, które pochodzą z firmy pana homofoba) nie kupuję, zresztą od jakiegoś już czasu, bo ploteczki o sponsorowaniu ONR-u przez Ciechana doszły do mnie już dawno. Po prostu nie chcę dawać zarobić człowiekowi, którego poglądy uważam za krzywdzące. I tyle.

    • Erill · Wrzesień 25, 2014

      Sądzisz?
      Przecież Kościół bojkotuje ustawy o in vitro, legalnej aborcji czy też normalnej edukacji seksualnej w szkołach. Nie wydaje mi się, żeby to były rzeczy, które nie krzywdzą.
      Ubieranie choinki to tylko przykład, bo się ją ładnie fotografuje na instagramik i zalewa feeda w okresie świątecznym. Ale branie ślubu Kościelnego, chrzest czy inne rzeczy które się robi (opłata za niewinny opłatek, to również dotowanie instytucji) to jest wspieranie wartości które niesie za sobą Kościół i jego oficjele.
      Mnie problem nie dotyczy bo nie mogę pić piwa. Ale ślepe podążanie za modą bojkotu, który jak słusznie zauważył już StayFly, nie odczuje prezes, tylko pracownicy, jest dla mnie po prostu groteskowe w świetle tego jak bardzo się przymyka oczy na inne rzeczy, m.in. Kościół i to co robi.

      • M.Ortycja · Wrzesień 25, 2014

        oczywiście, masz rację z tymi ślubami, chrztami itp., ale już wspomniane przez Ciebie święta czy wolne w święta kościelne nikogo nie krzywdzi i o te własnie przykłady mi chodzi. Co do KK, to ja tam nie popieram i nawet jestem wielce zadowolona, że w tej wierze nie zostałam wychowana, bo jest to dla mnie instytucja, od której na kilometr wieje hipokryzją. Nie wspieram jej jednak i wiem, że moi znajomi, którzy też poparli bojkot Ciechana, również tego nie robią (no, może i obchodzą z rodziną święta, ale wnętrze kościoła widzieli pewnie lata temu, nie są za ślubem kościelnym itp. itd.). Wydaje mi się, że bojkotu nie odczuje ani prezes ani pracownicy, bo ludzie, którzy zgadzają się ze słowami Jakubiaka, tym chętniej kupią teraz Ciechana „na złość lewakom”. I to właśnie taką postawę teraz raczej obserwuję w mediach społecznościowych (a może tylko ja mam takich popaprańców w znajomych?), wyśmiewanie bojkotu, tekstu o durnych lewakach itp. itd., a nie afiszowanie się z niechęcią do piwa Ciechan i jego prezesa…

        • Erill · Wrzesień 25, 2014

          Faktycznie nie krzywdzi. Ale nie zmienia też poczucia hipokryzji kiedy ktoś robi sobie super długo weekendowy melaż z okazji, że jest Boże Ciało czy inne Zielone Świątki a potem wypisuje, że w kościele to same pedofile. Fakt, że przerysowałam te przykłady, ale też po to żeby pokazać skalę głupoty i niespójności zachowań.

          Co do postaw i reprezentowania ich. U mnie właśnie pełna rozpiętość. Od poparcia, bo to takie dobre, ważne i istotne przez uniesienie brwi, kończąc na ignorowaniu. Więc widzę, że ludzie rzucili się bezmyślnie za wylewanie piwa bo teraz tak trzeba, jak trzeba było share’ować zdjęcia wygłodzonych psów, żeby pokazać, że się człowiek czymś przejmuje.

  3. Kath · Wrzesień 25, 2014

    Erill, jest wielka!

  4. zagrabienie · Wrzesień 25, 2014

    Ja nie pije w ogóle. Żyję.

  5. pasonaleksandra · Wrzesień 25, 2014

    Gabi! Jak zwykle dobrze prawisz. Podpisuję się pod tym rękami i nogami!

  6. vtomasz · Wrzesień 26, 2014

    Trafiłaś w samo sendo sprawy.

  7. michel · Grudzień 9, 2016

    Dobre.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s