514. Podróże małe i duże

Dużo podróżuje. Miast jednak wozić się po światowych stolicach, ja zagłębiam się w obraz Polskich krajobrazów.
Zabarwionych pszenicą, zachodzącym słońcem i dojrzewającym sadem owocowym. Oglądanych zza kierownicy, w przerwie między dojazdem od punktu A, gdzie żyję, do punktu B, gdzie będę w danym momencie pracować.

Tym sposobem odkrywam uroki Wielkopolski, z jeziorami w okolicach Konina. Nawet ta elektrownią w tle, która buduje pewien obraz tego rejonu, nie zaburza mi epickości danego obrazu.
Innym razem budzę się pośrodku Kujaw, z wysokimi do pasa kłosami, płaskimi połaciami, gdzie widać czysty horyzont a znienacka w pyle kombajnu nadlatuje mi bocian, który o milimetry mija szybę mojego samochodu.
Zwiedzam zbiorniki wodne które wyglądają jakby ktoś przeniósł kawałek Hiszpani do środka Polski; odkrywam opuszczone fabryki i łapię chwilę oddechu na wałach we Włocławku, sennie przyglądając się mostowi w oddali. Dzień później wdycham śródziemnomorskie powietrze w Inowrocławiu, za sprawą Tężni solankowych, które dają mi niebywałą ulgę w trzydziestostopniowym upale.
Innym razem rozszerzam swoją wiedzę na temat Warszawy, odkrywając uroki Żoliborza i Kępy Potockiej. Przy kolejnej okazji zakochuje się w Kazimierzu w Krakowie i z otwartą twarzą przyglądam się niezamieszkałym kamienicą, które otaczają Dietla.
Odnajduję spokój w rejonie Zakopanego w porze, która daleka jest od sezonowej. Urokiem magnetyzuje mnie Rzeszów czy niedaleki Jarosław, który ma w swym granicach Wrocławski most. Kawałek serca zaś na zawsze zostawiam w Sandomierzu, który przypomina trochę włoskie miasteczka, skryte przy brzegu morza.

Tak, dużo podróżuje.
Bywam w wielu miejscach, przebywam tysiące kilometrów. Korzystam z tego, że nawet będąc w pracy, można znaleźć chwilę oddechu i odkryć coś nowego. Coś, co dla mieszkańca jest normą, a mnie na chwilę odbierze dech w płucach.
Kocham polskie krajobrazy.

Cieszę się, że mogę je odkrywać w ich zwyczajności, która jest tak piękna.

Zestaw:

Kiecka – H&M/ Obuw – adiddas/ Nadkolanówki – Calzedonia/ Oxy – DoubleU Eyewear (StreetGod)

10 comments

  1. A ja nie w temacie: co ja pacze na Twej lewej witce?

  2. Aurora · Lipiec 24, 2014

    Ja również, bardziej, niż piramidami, niagarami i wieżami ajflami, zachwycam się makami, chabrami i zbóż łanami :)

    • erill · Lipiec 24, 2014

      Znaczy, dla jasności. Ja się wciąż jaram światem. Paryż uważam jest magiczny z niektórych rejonach, Niagarę jak i Kanadę bardzo chcę zobaczyć; no Piramidy uważam za lekko przereklamowane ale fajnie, że widziałam ;) Ale Polska mnie wciąż zachwyca i zaskakuje i po prostu jaram się, że mogę ją odkrywać, tak jak odkrywam świat :)

  3. Kayka Sadowska · Lipiec 24, 2014

    Taak, doskonale to znam :) sama co tydzień zwiedzam inne zakątki Polski i jest mi to bardzo na rękę, można odkryć naprawdę świetne miejsca we własnym kraju ! Tak wiele osób nie ma tego świadomości i na wakacje chce jechać hen daleko a w Polsce jest naprawdę pięknie. Następny wolny weekend (po urlopie) i zabieram rzeczy i spadam pozwiedzać wybrzeże, okolice Świnoujścia :) to jest mój plan!

    • erill · Lipiec 24, 2014

      Wiesz, co ale ja bym nie potępiała samego „hen daleko, jedzmy”; a bardziej postawę, że za gramanicą jest piękniej mimo, że nie znam Polski :) Zwiedzenia nowych miejsc czy to w Polsce czy zagranicą zawsze jest super przygodą :) Byle nie dyskredytować naszego kraju kosztem pustyni e Egipcie, którą się na dodatek ogląda na bani bo był tani alkohol w barze allinclusive :)
      Ach, świnoujście :) Mój dziecięcy rejon wakacyjny :) Jeździliśmy tam z Mamą i bratem na wakacje do Dziwnowa. BYły domki z dykty i firanki z obrusów, a poszczególne rezydencje miały nazwy oper.. Tosca, Carmen, Traviatta :) fajne czasy :) Po 3-4 tygodnie nad morzem spędzałam :)

  4. martienn · Lipiec 24, 2014

    genailne zdjęcia :)

    • erill · Lipiec 28, 2014

      Dziękuje :)

Skomentuj

