202. Egzaminowe refleksje..

Fajnie by było jakby tak mózg był komputerem z kilkoma osobnymi od siebie dyskami. Tak by każdy z nich zapełniał się czymś innym i by w razie czego można było przesunąć treść z jednego dysku na drugi sprawiając, że na tym pierwszym znów było by wolne miejsce. Ja to bym tak chciała żeby teraz tak się zrobiło z danymi z historii psychologii by zrobić miejsce na psychologię polityczną bo czuje że ilość zasobów która jest w stanie przyjąć nowe dane jest mocno ograniczona.. W ogóle.. to jak można z tematu przekrojowego od starożytności, przez epoki do nowożytności oraz wszystkie koncepcje postaci, powstawania teorii, laboratoriów, badań i etapów oraz typologii powstającej nauki zwanej psychologią zawrzeć w 25 pytaniach?? Co więcej.. szczegółowych?? Zdolności wielu wykładowców są naprawdę godne podziwu ;)

Kolejna rzecz.. Nie wiem jak Was, ale mnie to w domu zawsze  uczono, że są sytuacje codzienne i są sytuacje gdzie obowiązuje strój galowy lub przynajmniej elegancki – czyli adekwatny do sytuacji. I tak na maturę poszłam w garsonce (młodzieżowej), na egzamin na studiach (nie wliczam tych na ASP) tez szłam ubrana elegancko i w trakcie sesji na egzaminy też zawsze staram się wyglądać bardziej galowo niż codziennie i dlatego z podziwu wyjść nie mogę jak można na egzamin przyjść w wyciągnietym starym swetrze, zniszczonych nie koniecznie czystych dzinsach, z tenisówkach i generalnie jakby się przy okazji przyszło z ulicy i stwierdziło „o, coś piszą? A to ja też napiszę”. Nie wiem ale to mnie jakoś razi, że ludzie nie rozróżniają sytuacji „codzienna – wymagająca odpowiedniego anturażu”, gdzie właśnie egzamin, odebranie dyplomu, matura czy nawet rozmowa o pracę (pod warunkiem, że dana firma wykazuje swoimi zasadami pewnego dress code’u) są sytuacjami gdzie nie przychodzi się w znoszonych, codziennych ciuchach. Nie chodzi mi o chodzenie w koszuli, krawacie, garsonce, rajstopach i mimo zimy w pantoflach bo w kozakach nie przystoi ale jakieś minimum estetyki w kierunku elegancji w moich oczach byłaby jednak wskazana. A wy jak chodzicie ubrani na egzaminy? Rozróżniacie je w ogóle jako moment warty bardziej galowego stroju? czy jest elementem dnia studenta i nie ma sensu ubierać się wtedy bardziej?

Zestaw:

Sweter – C&A/ Spodnie – Cameiu/ Buty – Deichman/ Marynarka – vintage

10 comments

  1. Karolina · Styczeń 29, 2011

    Strój powinien być adekwatny do sytuacji. To jak się ubieramy świadczy nie tylko o nas, ale i o stosunku do osoby, z którą mamy spotkanie. Zdawanie egzaminu w wytartych spodniach i starej flanelowej koszuli to jawne okazanie braku szacunku egzaminatorowi. Wyraźne zlekceważenie. To samo dotyczy spotkania w sprawie pracy, czy innych oficjalnych wydarzeń.
    To samo oczywiście dotyczy drugiej strony. Wykładowcy też nie wolno egzaminować studentów w rozchodzonych i brudnych butach, w swetrze z molowymi dziurami.
    Warto pamiętać, że to nie szata zdobi człowieka, ale za to jak najbardziej świadczy o jego schludności, czystości czy elegancji. Również o inteligencji.

    Ciekawe czy na pierwszą randkę ktokolwiek ubrałby się w cokolwiek? ;)

  2. Freta · Styczeń 29, 2011

    Ech, minimum estetyki. Byłam tego zdania aż do obrony, na którą to zarówno promotor, jak i recenzentka przyodziali się jak na biwak. Jeżeli strój egzaminowanego ma być wyrazem szacunku dla egzaminatora, to egzaminatorzy też by się mogli czasem wysilić w ramach rewanżu ;) Ponarzekałam sobie, bo studia skończyłam i się nie zemszczę wbiciem na egzamin we flaneli i trampkach.

  3. rykoszetem · Styczeń 29, 2011

    Dobrze, że mi o tym przypomniałaś! W poniedziałek mam pierwszy egzamin i w sumie nie zastanawiałam się jeszcze, w czym pójdę… Mam trochę ograniczony wybór, bo część rzeczy zostawiłam w domu, ale z tego co mam w mieszkaniu mam nadzieję, że uda się coś wybrać… :) Pewnie skończy się na czarnej spódnicy, koszuli z krótkim rękawem (białej, ale w czarno-czerwony wzorek) i jakiejś marynarce. Chętnie ubrałabym koturny, ale wiem, że niewygodnie mi się będzie w nich siedziało, więc pewnie skończy się na botkach :D

  4. ladysport · Styczeń 29, 2011

    Jestem podobnego zdania co ty, ja zawsze na egzamin – ehhh te czasy studenckie heheh, przywdziewałam białą bluzkę i nawet jak nic nie umiałam to za litość te 3+ było:p

  5. renata · Styczeń 29, 2011

    Świetnie wyglądasz, zapraszam do mnie

  6. Porsher · Styczeń 29, 2011

    Seksowne te buciki! masz mega dlugie nogi, zazdroszcze

  7. agg · Styczeń 30, 2011

    mój instytut jest oryginalny i wyluzowany kadra pomyka w szarawarach i kolorowych legginsach więc my na egzaminy nie chodzimy jakoś bardzo elegancko ubrani. na pisemne się przychodzi raczej w normalnych ciuchach na ustne elegancko, ja na ustnym w czwartek byłam w czarnej maxi i pomimo tego, że to w sumie zwykła, bawełniana kiecka to czułam się elegancko

  8. Susie · Styczeń 30, 2011

    Fajnie wyglądasz ;)

  9. erill · Styczeń 30, 2011

    @ Karolina
    Faktem jest, że z kilku lat doświadczeń na studiach widzę, że nawet prowadzący egzamin nie przywiązują aż takiej wagi do eleganckiego stroju na egzaminie… i faktycznie może stąd bierze się podobna moda wśród samych studentów o czym przyznam nie pomyślałam nawet w pierwszej chwili.
    A to z randką bardzo trafione. ;)

    @ Freta
    Ło matko.. to niezły hard core. Ja mam nadzieję, że jednak na obronę to jakiś tam dress code panować będzie.. okaże się w październiku dopiero. Marzę o skończeniu już tych studiów i jestem wyjątkowo zła, że miast bronić się już za 5 miesiący muszę czekać 9… </b?

    @ rykoszetem
    :) W koturnach nie wygodnie siedziec? Ale to co to są za koturny? ;)

    @ ladysport
    Do tej pory miałam jeden egzamin ustny. Całe studia mamy tylko test wyboru. Raz to lepiej ale raz gorzej bo są przedmioty które powinno się opisowo zdawać a nie detalicznie. Moim zdaniem..

    @ renata
    Dziekuje :)

    @ Porsher
    To pewnie ta podeszwa ;)))

    @ agg
    Ale długie kiecki są bardzo eleganckie ( o ile nie są w łączkę lub wzroki rodem z obrazów Dalego) ;)

    @ Susie
    Dziękuje :)

  10. Kamila · Luty 6, 2011

    marynarka sweet :):) ;]

Skomentuj

